Istotą niejednego treningu jest idealnie sporządzony plan.

Dobre przyszykowanie się do zawodów sportowych to zasadnicze oraz najistotniejsze zadanie dla każdego sportowca. Na okrągło powinien być w dobrej formie, jednak w chwili gdy będzie uczestniczył w nich, intensywniej musi się do tego przyłożyć. Instruktor opracowuje konkretny koncept działania a także w porozumieniu z dietetykiem konkretną dietę. I bywa to niezależne od dyscypliny, którą się kultywuje. Dla przykładu omówiony będzie plan treningowy triathlon. Po pierwsze czym będzie triathlon?

Czas na rower
Twórca: Media Forum
Treści źródłowe: Media Forum
Jest to dyscyplina sportowa, w której połączone będą ze sobą trzy różnego rodzaju konkurencje a będą nimi pływanie, kolarstwo i bieg. Jak można zauważyć kombinacja jest dość wyczerpująca. Stąd też każdy zawodnik będzie porządnie przygotowywany z każdej dyscypliny. Najistotniejsze jest właściwe przyszykowanie kondycyjne, gdyż przecież kondycja w tych zawodach spełnia bardzo ważną rolę. Zatem od samego początku należy rozważnie pracować nad kondycją, tak żeby w dniu zawodów uzyskać maksymalny stopień formy. Plan treningowy triathlon będzie w znacznym stopniu bardziej złożony od planów treningowych innych dyscyplin sportowych. W tej sytuacji równocześnie trzeba przygotowywać się do jakże innych dyscyplin. Te jednoczesne przyszykowanie będzie niebywale istotne, by odpowiednie części mięśniowe, które najintensywniej wykorzystywane będą w konkretnych konkurencjach jednocześnie się rozwijały. Jak więc rozpisać dany plan treningowy Głównie szykując się na zawody sportowe, zawodnik ćwiczy 6 dni w tygodniu oraz ma jeden dzień odpoczynku. Ten dzień relaksu będzie wymagany, ponieważ mięśnie zbyt intensywnie wykorzystywane mogą zacząć się dusić. Właśnie w tym dniu zawodnik odpoczywa i odnawia siły przed następnym tygodniem ciężkich przygotowań.

W przypadku triathlonu trzeba przyszykować się do trzech dyscyplin sportowych, tak więc 2 dni w tygodniu przyszykowane są na każdą z dyscyplin. I tak przy przygotowaniach do etapu biegowego najważniejsze są mięśnie nóg jak i brzucha stąd też właśnie nad tymi partiami trzeba się skupić w pierwsze dwa dni treningowego tygodnia. Zbieżnie będzie w sytuacji pływania, tylko tutaj najistotniejsze będą mięśnie przedramion oraz karku.
2018/07/12, 01:11:06
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.